Rozhodnutí stát se internetovým podnikatelem ještě vůbec neznamená, že bude mít ten, kdo se tak rozhodne, spousty nebo aspoň dostatek peněz. A ani skutečnost, že si někdo takový pořídí svůj web a na tom uveřejní nějaké nabídky, které hodlá proměnit ve svůj zisk, ještě nezaručuje, že se dotyčnému bude ekonomicky dobře dařit. Ani fungující podnikatelský web totiž ještě nedává záruku, že za to zde uveřejněné někdo něco zaplatí. Takový web totiž může zůstat na internetu klidně i naprosto opuštěný, nikdo z řad uživatelů internetu o něj nemusí projevovat žádoucí zájem. Může to dokonce vypadat tak, jako by snad právě tohoto podnikatele i s jeho webem celý svět bojkotoval.
Jenže tak tomu samozřejmě není. Skutečnost, že nemá nějaký web návštěvnost, vůbec neznamená, že by se všichni uživatelé internetu proti tomuto spiknuli. Jenom se o takovém webu prostě nemusí dozvědět. A když někdo o nějaké nabídce neví, pochopitelně ji nezužitkuje ani tehdy, když by byla tou naprosto nejlepší.
Návštěvnost každého webu dnes prostě závisí hlavně na tom, jak efektivně ho nabízejí hledajícím lidem internetové vyhledávače. Když někdo pátrá po něčem podobném a odkaz takového webu se mu ve vyhledávači objeví na přední pozici, je návštěvnost jistá, protože hledajícím stačí na takový odkaz jenom kliknout.
Ale když je odkaz na takový web ve vyhledávačích až někde daleko v seznamu jiných nabídek, případně když tento v nabídce vyhledávačů zcela chybí, je šance na vzbuzení něčího zájmu minimální. A proto musí jít každému internetovému podnikateli o to, aby se jeho web umístil ve vyhledávačích co nejlépe. A v tomto ohledu pomáhá dokonale optimalizace pro internetové vyhledávače, tedy SEO.
Když se spolehne na SEO firma, která má na svém webu málo návštěvníků, dá se dosáhnout změny k lepšímu. A i když to není zadarmo, ceny SEO za takovou pomoc určitě stojí. Protože web nemůže bez návštěvníků přežít, a nic nepomůže líp než právě SEO.